Jednoduchá pletená čepice z Himalaya Everyday Big – hráškový vzor

Pojďte si se mnou uplést příjemnou a teplou čepici jednoduchým, ale efektním hráškovým vzorem.



Dnes vám přináším návod na dámskou zimní čepici pletenou z příze Himalaya Everyday Big, která je 100% protižmolkovací (antipilling), příjemně měkká a vůbec nekouše.

Také se vám někdy stalo, že si vysníte nějaké barvy nebo barevnou kombinaci? No u mne to byla právě hořčicová (70806) a petrolejová / tmavě tyrkysová (70820), které jsem doplnila ještě o bordó (70814). Pochopitelně barevnost záleží čistě na vás. Mne jako tmavovlásce jde k „pleti“ právě spíše bordó než hořčicová. ;-)

Původně jsem chtěla čepici háčkovat, ale i největším háčkem mi přišla taková tuhá a tlustá. Proto jsem nakonec zvolila pletení. Použila jsem jehlice č. 7 (bohužel jsem neměla kruhové, tak jsem musela na závěr čepici sháčkovat).

Doporučuji si vždy nejdříve uplést vzorek na konkrétních jehlicích, např. 20 ok x 10 řad, ten přeměřit a pak si přepočíst počet ok a řad, podle potřebného obvodu hlavy a zamýšlené výšky čepice. Počítejte ale s tím, že při nošení se čepice trochu roztáhne, takže i vzorek trochu před odměřením natáhněte, jinak bude čepice moc volná.

Pro pletení jsem zvolila velmi jednoduchý vzorek, tzv. hráškový (perličkový), který zvládnou i začátečnice, které znají jen oko hladce a obrace.

Jak plést hráškový (perličkový) vzor:

Nahodíme potřebný počet ok (u mne to bylo cca 54 ok + 1 krajové) a pleteme:
1. řada (líc): pleteme *1 oko hladce, 1 oko obrace*, a dále *-* opakujeme
2. řada (rub): oka pleteme opačně, než se nám jevím, tj. nad okem hladce pleteme obrace, nad okem obrace pleteme oko hladce; opakujeme takto do konce řady a i v dalších řadách.

Hráškový (perličkový) vzor pletení


Podle vašeho barevného záměru pak můžete během pletení vyměnit barvy příze. Já pletla 10 řad bordó, pak 8 řad hořčicovou a zbytek tmavě tyrkysovou.

Od 40. řady jsem začala ujímat tak, že jsem každá 2 oka spletla dohromady, tzn. na konci řady se dostaneme vždy na polovinu ok řady předchozí. Ujímala jsem ve 40. řadě (výsledkem 27 ok), 41. řadě (14 ok), 42. řadě (7 ok) a tyto jsem zakončila a čepici sháčkovala.

Na vrchu můžete čepici dozdobit bambulí, ale já si přála čepici bez bambule, aby mi přes ni šla dobře nasazovat kapuce.
Na čepici jsem pro dotvoření přišila ještě kožený štítek „Hand made“.

-------------------------------------

Pokud byste měly nějakou připomínku nebo dotaz, napište mi na krasnebydleni.dn @ gmail.com, přes Facebook nebo Instagram.
Autorská práva: Další sdílení návodu lze pouze bezplatně a to za podmínky odkazu na tento blog a autorku/y. Děkuji za pochopení. Dana
Prohlédněte si i jiné návody a inspirace na handmade tvoření:

Ovečka - obal na vajíčko
(podle Drahušky Styblíkové)

12+1 návodů na háčkované kraslice / vajíčka

Duhová ovečka z Déčka (podle Drahušky)

Háčkovaný kruh se zvonkem podle paní Drahušky Styblíkové

Háčkovaný dárkový pytlíček - Velikonoční zajíček

Háčkovaná slepička

13 návodů na háčkované podtácky,
prostírky, podšálky pod hrnečky

3 návody na háčkované velikonoční prostírání s motivy zvířátek

Návod na háčkované srdíčko

Návod na velmi jednoduchou háčkovanou sovičku

Háčkovaný košíček na vajíčko

Košíček na velikonoční vajíčka - zajíček ušáček

12 návodů na háčkované zvonečky

6 návodů na vánoční obháčkované záclonové kroužky (kroužky z PET lahví)

Háčkované vločky - 5 návodů
s popisem a fotopostupem

4 háčkované hvězdičky - návod s postupem

6 návodů na háčkované stromečky

6 návodů na háčkované záložky (květina, srdíčko a další)

Podzimní háčkovaný věnec s ježkem a dýní

7 návodů na háčkované podzimní listy

Háčkovaná kabelka / psaníčko

Háčkovaná Zlatonka - famfrpálový okřídlený míček

Návod na létající klíč
(Harry Potter a Kámen mudrců)

Jednoduchá pletená čepice z Himalaya Everyday Big – hráškový vzor

Pletený medvídek podle Drahušky

Jak uplést dětskou čepici? Návod na chlapeckou pletenou čepici se šálou

Malý háčkovaný tygr

Háčkované srdíčko / srdíčková záložka (pod č.4)

Háčkované ochranné návleky na nohy nábytku / židlí

3 háčkované kabelky z šestiúhelníků – návod s fotopostupem zdarma

Háčkovaná žabka

Háčkovaná žirafa

Háčkované podkovičky

Háčkovaný svetr ze čtverců

Háčkovaný letní crop top

Filetové háčkování: Jarní a velikonoční dekorace do okna

Háčkovaná medúza - návod

Háčkovaná dečka se vzorem čtyřlístku

Pletené bezprsté rukavice - snadné pletené návleky

Další návody na tvoření:

Konverzace

0 comments:

Okomentovat

Za Vaše komentáře jsem vždy moc ráda. Neváhejte se podělit se svými zkušenostmi či výrobky!

PS: Vzkaz pro kolegy marketéry - linkbuildery:
Máte-li zájem o zpětný odkaz ze článku/ komentáře, případně i celý prostor pro váš článek, prosím ozvěte se mi PŘEDEM přes e-mail. Spolupráce je po dohodě možná, ale pro kvalitu webu ji reguluji. Umělé anonymní komentáře mající za cíl jen získání odkazu ale beru jako spam a takové nebudou zveřejněny.
Děkuji za pochopení, Dana