Boj se smutnicemi bohužel stále pokračuje...

V nedávném svém příspěvku  A zas musím řešit jak na smutnice  jsem psala, jak začínám bojovat se smutnicemi. Bohužel musím zklamaně přiznat,...

V nedávném svém příspěvku A zas musím řešit jak na smutnice jsem psala, jak začínám bojovat se smutnicemi. Bohužel musím zklamaně přiznat, že můj boj neustává a že jsem nad smutnicemi prozatím nevyzrála.
Ukazuje se totiž, že akvaristický písek není sebespásný, ačkoliv to tak podle zkušeností některých pěstitelů vypadalo. Nasypala jsem jej nahoru na zeminu v květináči, aby mušky nemohly ani ven ani dovnitř, ale po čase jsem zjistila, že u květináčů s více a většími otvory ve dně, dospělé smutnice vylézají spodem. Nasypala jsem proto trochu písku i do obalu květináče/do talířku na dno, abych jim ty "dírky" trochu uzavřela, ale prozatím pokaždé, když kontrolně květináč zvednu, se nějaká živá dospělá muška z květináče vyletí.
Zatím ale relativně spolehlivě fungují žluté terčíky, které některé poletující mušky odchytí.

Nyní tedy zkouším novou metodu, a to je velmi malá zálivka, abych nechala půdu co nejvíce vyschnout. Snad to pomůže. Držte palce...


Aktualizace ze dne 11.3.2016:
Velmi malá zálivka v kombinaci se žlutými lepícími terčíky zatím docela zabírá. Zkusila jsem taky do zálivky přidat přípravek Floria - kapalné hnojivo pro pokojové rostliny, které má v sobě látku odpuzující smutnice.
Muška se objeví jen ojediněle, zhruba 1 muška za 2-3 dny poletující někde v prostoru, které se mi daří pobít. U velkého fíkusu jsem nechala v květináči i písek. U jiných jsem ho již odsypala, ale nové mušky se v nich zatím neusídlili.


Mohlo by Vás také zajímat

0 komentářů

Flickr Images